Sunteți aici: » Monitorul Oficial Local » Hotărârile Consiliului Județean Covasna » 2011 » HOTĂRÂREA Nr. 55/2011 privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna

HOTĂRÂREA Nr. 55/2011 privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna

Luni, 18 aprilie 2011

Consiliul Județean Covasna, întrunit în ședința sa ordinară din data de 24 martie 2011, analizând Expunerea de motive al Președintelui Consiliului Județean Covasna privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna,

ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEȚEAN COVASNA
 
HOTĂRÂREA Nr. 55/2011
privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna
 
Consiliul Județean Covasna,
întrunit în ședința sa ordinară din data de 24 martie 2011,
analizând Expunerea de motive al Președintelui Consiliului Județean Covasna privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna,
văzând Raportul de specialitate al Administratorului Public, precum și rapoartele comisiilor de specialitate,
 
având în vedere:
- adresa SC Drumuri și Poduri SA Covasna nr. 593/16.03.2011 înregistrată la Registratura generală a Consiliului Județean Covasna sub nr. 2201/17.03.2011,
- Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor nr. 4/16.02.2011 privind aprobarea proiectul Planului de Restructurare a societăţii S.C. DRUMURI ŞI PODURI S.A. COVASNA,
- art. 13, alin. (3), lit. n și alin. (4) din Actul Constitutiv a SC Drumuri și Poduri SA Covasna,
 
în baza art. 91, alin. (2), lit.”b” și ”d”, respectiv în temeiul art. 97 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
 
HOTĂRĂȘTE:
 
Art. 1. - Se aprobă Programul de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna conform anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează conducerea SC Drumuri și Poduri SA Covasna.
 
Sf. Gheorghe, la 24 martie 2011
 
Președinte,
TAMÁS Sándor
 
Contrasemnează,
Secretarul județului,
VARGA Zoltán
 
Notă: Anexa la Hotărârea nr. 55/2010 se poate studia la Compartimentul administrație publică.
 
 
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEȚEAN COVASNA
 
NR 2219/18. 03. 2011
 
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea Programului de Restructurare al activității Societății Comerciale Drumuri și Poduri SA Covasna
 
Ca urmare a reorganizării administrativ-teritorială a României din anul 1968, în urma Deciziei nr. 380/1969 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular Judeţean Covasna, s-a înfiinţat DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE DRUMURI ŞI PODURI SF. GHEORGHE (D.J.D.P.).
ADMINISTRAŢIA JUDEŢEANĂ DE DRUMURI ŞI PODURI COVASNA (A.J.D.P.), cu statut de regie autonomă cu specific deosebit, s-a înfiinţat prin Decizia nr. 57/1993 a Delegației Permanente al Consiliului Judeţean Covasna.
Prin Decizia nr. 142/1994 a Delegației Permanente al Consiliului Judeţean Covasna s-a înfiinţat REGIA AUTONOMA DE DRUMURI SI PODURI COVASNA (R.A.D.P.), sub autoritatea Consiliului Judeţean Covasna.
S.C. DRUMURI SI PODURI S.A. COVASNA (S.C.D.P.), ca societate comercială a fost înfiinţată prin Hotărârea nr. 15/1998 a Consiliului Judeţean Covasna prin reorganizarea R.A.D.P. Covasna.
SC Drumuri și Poduri Covasna SA, în prezent are structura organizatorică privind șantierele și punctele de lucru neschimbată din anul 1994 când a fost înființată ca regie autonomă. Singura reducere semnificativă a numărului de angajați s-a efectuat în anul 1999, după transformarea Regiei Autonome în Societate Comercială pe Acțiuni, când numărul de angajați s-a redus de la 257 la 160.
Modificările organizatorice ulterioare nu au fost semnificative și s-au referit în principal la schimbări privind compartimentele funcționale și reduceri de personal  tehnic și administrativ.
La înființarea S.C. DRUMURI SI PODURI S.A. COVASNA, s-a hotărât că toate lucrările de construcții și întreținere de drumuri și poduri ale Consiliului Județean Covasna să se execute de către societate pe bază de încredințare directă până în anul 2003 inclusiv, deci pe o perioadă de 5 ani. Pe de altă parte, în această perioadă în cadrul județului practic nu a existat concurență în acest domeniu.
Pentru această perioadă structura organizatorică având două șantiere (Sf. Gheorghe și Sânzieni), o Secție de Mecanizare la Sf. Gheorghe cu o formație de mecanizare la Sânzieni, și trei puncte de lucru (Baraolt, Întorsura Buzăului și Brateș) a fost corespunzătoare.
Pe parcursul anilor precedenți o serie de factori socio-economici au influențat poziția societății pe piața construcțiilor. Dintre acestea trebuie să subliniem următoarele:
- Apariţia şi înăsprirea concurenţei, datorită înființării de noi societăţi comerciale de profil şi aderării României la Uniunea Europeană, a solicitat o adaptabilitate crescută în condiţiile economiei de piaţă. Înainte de aceste schimbări societatea a fost condusă pe principiile finanţării în sistem bugetar.
- Modificările legislative, în special în domeniul achiziţiilor publice la care societatea a trebuit să se adapteze.
- Criza economică a cărui efecte în anii 2009-2010 au luat proporţii, iar diminuarea acestora poate fi prevăzut doar în anul 2012.
- Evoluţia fondurilor disponibile la nivelul Judeţului pentru întreţinerea şi dezvoltarea infrastructurii.
- În mod neschimbat pe parcursul existenţei societăţii, peste 95% din volumul lucrărilor executate au fost şi vor fi finanţate din fonduri bugetare, sau asimilate.
- Programele guvernamentale privind dezvoltarea infrastructurii locale, care a transferat nivelul decizional de pe plan local la nivel central
Ca efect al crizei economice accesul deosebit de dificil la creditele bancare şi blocajul financiar multiplicat de lipsa de fonduri bugetare a îngreunat în mod substanţial finanţarea lucrărilor în domeniul lucrărilor publice.
Ca urmare a situaţiei create de efectul congruent al factorilor enumeraţi, conducerea societăţii a ajuns la concluzia că este inevitabilă restructurarea societăţii şi în strânsă colaborare cu Sindicatul din cadrul societăţii s-a elaborat proiectul de reorganizare a SC Drumuri şi Poduri Covasna SA.
Adaptarea structurii societăţii la noile solicitări ale pieţii, cu menţinerea obiectivului prioritar de întreţinerea şi dezvoltarea infrastructurii judeţului Covasna:
Propunerea de restructurare are ca obiective prioritare:
- menţinerea unei capacităţi de producţie funcţionabile, care să fie adaptabil la o revigorare ulterioară a economiei.
- creşterea eficienţei economice
- ridicarea gradului de competitivitate a societăţii.
La baza proiectului de reorganizare stă volumul lucrărilor preconizate a se realiza, care din cauza crizei economice, în anul 2010 și 2011 a scăzut semnificativ.
Elementele de bază, ale reorganizării sunt:
- Concentrarea capacităţilor de producţie în apropierea celor două centre economice semnificative ale judeţului. Din acest motiv propunem organizarea a trei formaţii de lucru ( 2 formaţii la Sf. Gheorghe şi 1 formaţie la Sânzieni) eficiente, capabile pentru intervenţii complexe.
- Înfiinţarea unei unităţi de intervenţie mecano - energetică, prin reorganizarea secţiei Mecanizare. Dezvoltarea posibilităţilor de acces la servicii de reparaţii, întreţinere şi service la un grad înalt de performanţă tehnică şi eficienţă impune menţinerea unei echipe doar pentru intervenţii rapide.
- Valorificarea în condiții de eficiență a imobilelor din Întorsura Buzăului şi Brateş a căror cheltuieli de întreţinere în forma actuală nu se justifică.
- Menţinerea imobilului din Baraolt ca bază în cazul unor lucrări specifice viitoare din zonă.
- Conservarea utilajelor şi instalaţiilor care nu sunt utilizate din cauza reducerii volumului de lucrări.
- Înfiinţarea unei Brigăzi complexe de execuţie drumuri şi poduri, format din cele trei formaţii de lucru, unitatea de intervenţie mecano - energetică şi o unitate de preparare mixturi asfaltice, cu sediul în Sf. Gheorghe prin reorganizarea celor două şantiere existente.
 În prezent numărul salariaţilor este de 121, în urma restructurării acest număr va fi de 75.
Conducerea societății, împreună cu organizația sindicală consideră necesară restructurarea societății având la bază obiectivul prioritar de întreţinere şi dezvoltare a drumurilor din judeţul Covasna și propune:
Reorganizarea societăţii, şi modificarea organigramei în acest sens. În proiectul de reorganizare am avut în vedere pe de o parte volumul lucrărilor, pe de altă parte am considerat ca prioritate menţinerea unei capacităţi de producţie funcţionabile, care să fie adaptabil la o revigorare ulterioară a economiei.
Conform organigramei propuse urmează să se reorganizarea formațiilor de lucru din Baraolt, Brateş, Întorsura Buzăului şi secţia Mecanizare. În locul celor două şantiere se creează o Brigadă complexă de execuţie drumuri şi poduri cu trei formaţii de lucru, o unitate de intervenţie mecano - energetic şi două unități de preparare mixturi asfaltice, cu sediul în Sf. Gheorghe.
Noua Organigramă prevede un număr total de 75 angajaţi, din care 15 TESA.
Având în vedere că la data prezentei societatea are un număr de 121 angajaţi, reorganizarea înseamnă concedierea unui număr de 46 de angajaţi, conform prevederilor CCM.
Utilajele vor fi redistribuite intre formaţii iar cele excedentare vor fi conservate la sediul din Sf. Gheorghe, respectiv la Sânzieni.
Conform celor de mai sus propun aprobarea proiectului de hotărâre în forma prezentată.
 
Președinte,
TAMÁS Sándor
 

Noutăți