Sunteți aici: » Monitorul Oficial Local » Hotărârile Consiliului Județean Covasna » 2011 » HOTĂRÂREA Nr. 49/2011 cu privire la rectificarea bugetului propriu al judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2011

HOTĂRÂREA Nr. 49/2011 cu privire la rectificarea bugetului propriu al judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2011

Vineri, 15 aprilie 2011

Consiliul Judeţean Covasna, întrunit în şedinţa sa ordinară din data de 24 martie 2011, analizând Expunerea de motive a Preşedintelui Consiliului Judeţean Covasna cu privire la rectificarea bugetului propriu al judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2010,

 

ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN COVASNA
 
HOTĂRÂREA Nr. 49/2011
cu privire la rectificarea bugetului propriu al  judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2011
 
Consiliul Judeţean Covasna,
întrunit în şedinţa sa ordinară din data de 24 martie 2011,
analizând Expunerea de motive a Preşedintelui Consiliului Judeţean Covasna cu privire la rectificarea bugetului propriu al judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2010,
 
având în vedere:
- Raportul de specialitate al Direcţiei Economice;
- Rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate ale Consiliului Judeţean Covasna;
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1661 bis/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice;
- Actul adițional nr. 2/24.01.2007 la Convenția de colaborare nr. 10323/2005, încheiat între Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Covasna și Serviciul de Ajutor Maltez în România-Filiala Sf. Gheorghe;
- Actul adițional nr. 28102/30.12.2010 la Convenția cadru de colaborare nr. 16838/22.07.2009, încheiat între Sera România și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Covasna;
- Contractul de sponsorizare nr. 24/18.01.2011, încheiat între Fundația pentru Școală și Consiliul Județean Covasna;
- Contractul de sponsorizare nr. 394/07.01.2011, încheiat între persoana fizică Iorescu Sorinel Manix și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Covasna;
- adresa Ministerului Finanțelor Publice-Direcția Generală a Finanțelor Publice Județul Covasna- Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică nr. 2155/10.03.2011;
- Contractul de finanțare din Fondul Social European în cadrul PODCA nr. 251/17.02.2011, încheiat între Ministerul Administrației și Internelor, Direcția pentru Dezvoltarea Capacității Administrative și Județul Covasna;
 
în baza art. 91 alin. (3), lit. „a”, şi în temeiul art. 97, alin. (1) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
 
HOTĂRĂŞTE:
 
Art. 1. Se aprobă rectificarea bugetului propriu al judeţului Covasna şi al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2011, conform anexelor nr. 1C, 1/13a, 1/26a, 1/38, VP1, VP2a și 2VP1, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Aprobă utilizarea sumei de 233,61 mii lei din excedentul anului precedent ca sursă de finanțare a cheltuielilor secțiunii de dezvoltare a bugetului pe anul 2011.
Art. 3. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează Preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Direcţia Economică și instituțiile publice interesate.
 
Sf. Gheorghe, la 24 martie 2011.
 
TAMÁS Sándor
Preşedinte
 
Contrasemnează:
VARGA Zoltán
Secretar al judeţului Covasna
 
 
ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEŢEAN COVASNA
PREȘEDINTE
 
Nr. 1957/10.03.2011
 
EXPUNERE DE MOTIVE
cu privire la rectificarea bugetului propriu al județului Covasna și al instituţiilor publice de interes judeţean pe anul 2011
 
Considerând că, argumentele pe care le vom prezenta în următoarele rânduri, îndeplinesc condițiile de fundamentare a propunerilor ordonatorului principal de credite, în baza cărora se poate aproba rectificarea bugetară și în cursul exercițiului bugetar, propunem adoptarea proiectului de hotărâre pregătit pentru majorarea şi modificarea bugetului propriu al județului.
 
1.  Corespunzător prevederilor Ordinului nr.1661 bis/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare și utilizare a fondurilor bănești primite sub forma donațiilor și sponsorizărilor de către instituțiile publice, cele care beneficiază de donații și/sau sponsorizări au obligația de a solicita ordonatorilor de credite ierarhic superiori majorarea bugetelor de venituri și cheltuieli.
Luând în considerare specificul său de activitate, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului este cea mai importantă instituție beneficiară de donații. Solicită includerea bugetară a următoarelor sume:
  • 35.000 lei sponsorizare de la Seviciul de Ajutor Maltez – filiala Sf.Gheorghe oferit pentru plata drepturilor salariale ale asistenților maternali profesioniști, asistenților medicali și sociali cuprinși în program, așa cum este prevăzut în Actul adițional nr.2/2007 la Convenția de colaborare nr.10323/2005, respectiv în Convenția de colaborare nr.284/2009 ;
  • 15.730 lei de la Fundația SERA ROMÂNIA pe baza Convenției de colaborare nr.16.838/2009, modificat cu Actul adițional nr.28.102/2010;
  • 31.300 lei sponsorizare de la Fundația Pentru Școală în baza Contractului de sponsorizare nr.24/2011;
  • 300 lei sponsorizare în baza Contractului nr.394/2011 încheiat cu o persoană fizică.
2.  În urma conturării dimensiunii surselor de finanțare a bugetului Spitalului Județean ,,Dr.Fogolyán Kristóf” pe anul financiar curent, propunerea următoare de rectificare se axează pe modificarea și actualizarea bugetului unității spitalicești astfel:
Diminuarea cu 5.184.000 lei a bugetului inițial la poziția ,, Alte venituri din prestări servicii și alte activități”, unde la începutul anului au fost incluse următoarele sume:
  • 3.460.000 lei venituri din contractele încheiate cu casa de asigurări sociale de sănătate;
  • 102.000 lei contravaloarea prestărilor de servicii de asistență pentru medicina legală;
  • 1.621.765 lei soldul contului de disponibil de la sfârșitul anului.
Primele două poziții se vor redistribui, mai precis vor fi încadrate, la indicatorul bugetar de venituri corespunzător, fiind evidențiate ca surse de venituri în enumerarea de mai jos.
Soldul de la sfârșitul anului nefiind venit curent, nu se va include în veniturile anului financiar actual. Această sumă însă se poate utiliza în cursul anului prin majorarea volumului cheltuielilor. Diferența între venituri și totalul cheltuieli va fi tocmai acest sold, astfel suma de 1.621.765 lei reprezentând deficitul programat pe anul financiar 2011 al bugetului spitalului.
Veniturile bugetare ale anului financiar curent vor fi așadar următoarele:
  • Venituri din prestări servicii 102.000 lei;
  • Venituri din contractele încheiate cu casele de asigurări sociale de sănătate 3.460.000 lei;
  • Venituri din contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică din sume alocate de la bugetul de stat 879.000 lei;
  • Venituri din contractele încheiate cu instituțiile de medicină legală 51.000 lei;
  • Venituri din sume alocate de Ministerul Sănătății din venituri proprii (accize) 2.573.000 lei pentru reparații capitale și dotări.
Sumele programate pentru unitatea sanitară de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale Ministerului Sănătății sunt alocate prin transfer către autoritatea administrației publice județene în scopul și în condițiile următoare:
  • Dotarea cu aparatură medicală, în condițiile în care autoritatea participă la achiziționarea acestora în cuantum de minimum 5% din valoarea acestora;
  • Finanțarea obiectivelor de modernizare, extindere, consolidare a clădirilor, în condițiile participării autorității în cuantum de minim 5% din valoarea achiziționării;
  • Reparații capitale la spitale, în condițiile participării cu fonduri în cuantum de minim 3% din valoarea acestora.
Contribuția consiliului județean la finanțarea investițiilor din sănătate completează lista anterioară ale surselor bugetare și se încadrează în categoria subvențiilor de la bugetul local pentru finanțarea sănătății, valoarea pe anul acesta fiind de 107.000 lei.
Luând în considerare că această sumă este destinată investițiilor, acoperirea financiară a cheltuielilor secțiunii de dezvoltare se va rezolva prin virarea sumei din contul de disponibil al excedentului anului precedent.
 
3.  Modificarea repartizării pe trimestre a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, ca urmare a comunicării Activității de Trezorerie și Contabilitate Publică prin adresa nr.2.155/10.03.2011;
 
4.  Următoarea propunere de rectificare a bugetului propriu al județului este cea legată de includerea bugetară a sumelor aferente proiectului intitulat ,,Planificare strategică prin cooperare interjudețeană”din cadrul Programului Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative finanțat din Fondul Social European.
Acordarea finanțării nerambursabile Consiliului Județean Covasna ca beneficiar se va face conform CONTRACTULUI DE FINANȚARE NR.251 din 17.02.2011 semnat din partea Autorității de Management al Programului de către Ministerul Administrației și Internelor.
Având în vedere că derularea financiară a proiectului cuprinde în primă fază prefinanțarea, apoi rambursarea de către A.M a cheltuielilor eligibile pe baza cererilor de rambursare confruntate cu documentele justificative depuse de beneficiar, precum și demersurile cu contravaloarea T.V.A care nu este cheltuială eligibilă, sumele care se includ în buget în anul financiar actual vor fi următoarele:
  • 163.248 lei prefinanțare
  • 367.550 lei finanțare nerambursabilă preconizată pentru anul 2011
  • 98.160 lei taxa pe valoarea adăugată recuperată ulterior
Diferența între veniturile estimate în valoare de 628.958 lei și cheltuielile prevăzute a fi efectuate în legătură cu acest proiect în valoare de 755.570 lei, va fi acoperită din excedentul anului trecut cu suma de 126.612 lei virată pentru cheltuielile secțiunii de dezvoltare.
 
Fiind îndeplinite condițiile cerute de Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale pentru rectificarea bugetului și pe parcursul anului , propunem aprobarea modificărilor expuse și adoptarea proiectului de hotărâre pregătit în acest sens.
 
TAMÁS Sándor
Președinte
 

Noutăți